FAQ 2025
Her får du svar på oftest stillede spørgsmål.
Se også vejledningen her.
Har du yderligere spørgsmål til tilmeldingen eller brug for hjælp kontakt da venligst Anne-Dorte Mathiesen på adm@danishbeautyaward.dk eller tlf. 22912476.
Tilmeldingen til Danish Beauty Award 2025 åbner 29. oktober 2024 og løber indtil 8. januar 2025. Early Bird fristen er 1. december 2024.
Early Bird: 1. december 2024 kl. 23.59
Sidste frist: 8. januar 2025 kl. 23.59
Dommerne skal modtage produkterne senest 10. januar 2025.
Billetsalg til prisuddelingen den 25. april 2025 åbner i starten af 2025
Danish Beauty Award 2025 finder sted den 25. april 2025 i Tivoli Congress Center i København. Det er altid en god huskeregel, at det er den sidste fredag i april, så i 2026 den 24. april 2026. Eventfesten er rammen omkring uddelingen af Danish Beauty Awards statuetter. Her inviteres branchens leverandører, repræsentanter fra detailhandlen, frisører, kosmetologer, makeupartister, pressen, VIP-gæster sammen med sponsorerne, men beautyinteresserede gæster er også velkomne.
Alle leverandører af produkter i kosmetikbranchen kan tilmelde produkter. Der er ingen krav til, om virksomheden er medlem af brancheforeningen, leverandør til detailhandel eller det professionelle marked. Alle kosmetikprodukter, der er lovligt markedsført og lanceret i 2024 på det danske marked, kan tilmeldes og indsendes til dommerpanelet. Produkterne skal være mærket korrekt og leve op til den gældende lovgivning i Danmark. Klinikker, saloner, spa'er kan altid tilmelde sig og/eller en behandling. Forslag til ildsjæle og klassikere modtages altid.
Danish Beauty Award udgiver et nyhedsbrev ca. 8-10 gange årligt. Skriv dig op og se seneste her.
Alle dommere tester og vurderer alle produkter/behandlinger i løbet af perioden november 2024 til april 2025. De nominerede offentliggøres i slutningen af marts/starten af april 2025.
I starten af 2025 vil der blive sendt invitationer ud via nyhedsbrevet med et link til billetsalget via Billetlugen.dk. Man vælger selv pladser i kongressalen efter først til mølle-princippet. Billetterne kommer til at koste i omegnen af kr. 1.500-2.000 ex moms og inkluderer show, velkomstdrink, gallamiddag, vin, øl, vand ad libitum, kaffe/te og goodiebag. Billetlugen tager et gebyr.
Ja. Skal du bruge en overnatning fra den 25. til den 26. april 2025 på Tivoli-hotellet, da kan du booke på: tivolihotel@arp-hansen.dk og notere deltagelse i Danish Beauty Award. Værelser til gæster kan tilbydes på individuel booking til 1.195 DKK pr. enkeltværelse / 1.295 DKK pr. dobbeltværelse, så længe det reserverede antal værelser er ledige – derefter kan der bookes til dagens pris. Reservér derfor i god tid. Check in kan foretages fra kl. 15.00 på ankomstdagen. Værelserne skal forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen.
Tilmelding skal være sket på hjemmesiden danishbeautyaward.dk senest den 8. januar 2025 kl. 23.59. Produkterne skal være dommerne i hænde den 10. januar 2025 på dommernes adresser, som også står i bekræftelsen, som du modtager efter tilmelding. Send gerne før allersidste frist – helst i løbet af november/december, så dommerne har så lang tid som muligt til at lære produkterne at kende. Der er Early Bird-frist den 1. december 2024.
Tilmelding inden 1. december 2024: kr. 1.750 ex moms pr. tilmelding
Tilmelding efter 1. december 2024 og ind til 8. januar 2025: kr. 2.000 ex moms pr. tilmelding
Det koster ikke noget at komme med forslag til Årets Klassiker og Årets Ildsjæl.
Årets Serie koster et separat gebyr udover tilmeldingen til et produkts individuelle tilmelding. Dommerne skal modtage min. 2-3 repræsentative produkter fra en serie eller brand for at kunne vurdere Årets Serie og Årets Nye Brand.
14 stk. Alle 13 dommere i panelet plus juryformand skal modtage de tilmeldte produkter.
Hvis du øsnker din tilmelding vist på Danish Beauty Awards Instagramprofil skal der sendes 15 produkter i alt, da vi i år laver reels med flere produkter sammen frem for enkeltbilleder af de tilmeldte produkter. Vi gør os naturligvis som altid umage for at vise produkterne bedst muligt, så de fremstår allermest appellerende og lækre. Ønsker I at få vist det tilmeldte produktet på Instagram-profilen skal I sende 1 stk. ekstra til Lahme, Jens Kofods Gade 1 st tv, 1268 Kbh K. Att.: DBA IG
Det er vigtigt, at I ikke sætter stickers med tilmeldingsnumre eller andet på dette produkt.
Vær obs på, at produkter til Dommer Julia Lahme skal sendes til samme adresse. I må gerne sende det i én pakke, men der skal være to adskilte poser/kasser i forsendelsen og pakkerne skal være tydeligt mærket til modtageren: DBA IG og Julia Lahme. Har I spørgsmål til dette så skriv til info@lahme.dk.
Hvis du tilmelder en serie eller et brand, så kan det være OK at sende et repræsentativt udvalg fra serien/brandet – men det er ikke nok kun at sende ét stjerneprodukt som repræsentant, men minimum 2-3 produkter, som viser seriens/brandets kvaliteter bredt.
Du behøver ikke sende noget, hvis du har tilmeldt en behandling eller et sted, men det er muligt at sende et kort, et brev med en beskrivelse af, hvordan du ønsker dommerne kommer og tester behandling/sted. Hvis du ikke sender noget fysisk, så kan du sende en mail med information til dommerne. Du kan også i selve tilmeldingsformularen skrive, hvordan dommerne skal kontakte jer for at teste.
Inner Beauty skal sende 7 produkter til ekspertpanelet.
Produkterne skal sendes til alle i dommerpanelet plus juryformanden fra Danish Beauty Award. Adresser på dommerne kan findes her – og Inner Beauty-ekspertpanelet her
Send venligst ikke produkter til en pakkeshop.
Bliver du nomineret til Beautyformidlernes Pris, da er Beautyformidlernes adresser at finde her.
Du behøver ikke sende noget, men det er muligt at sende et kort, et brev med en beskrivelse af, hvordan du ønsker dommerne kommer og tester behandling/sted. Hvis du ikke sender noget fysisk, så kan du sende en mail med information til dommerne. Du kan også i selve tilmeldingsformularen skrive, hvordan dommerne skal kontakte jer for at teste.
Du vil modtage en faktura fra Danish Beauty Award på separat mail fra vores økonomisystem. Endelig bedømmelse af det tilmeldte og eventuel nominering vil først kunne ske ved registrering af indbetalingen. Angiv såfremt der er særlige forhold, der skal tages højde for bl.a. PO-nummer. Det er ikke nødvendigt at vente på fakturaen før fremsendelse af produktet til dommerne. Send gerne produktet af sted med det samme, så dommerne kan gå i gang med at teste og vurdere.
I tilmeldingsskemaet kan man skrive en ultrakort beskrivelse på max 250 tegn med mellemrum. SoMe-teksten kan være den samme, men husk jeres @ og #!
Ja. Hvis det ønskes vil de tilmeldte få vist sit produkt/behandling/sted på Danish Beauty Awards Instagram mindst én gang. I 2025 vil vi lave reels med flere produkter sammen frem for enkeltbilleder af de tilmeldte produkter. Vi gør os naturligvis som altid umage for at vise produkterne bedst muligt, så de fremstår allermest appellerende og lækre. Ønsker I at få vist det tilmeldte produktet på Instagram-profilen skal I sende 1 stk. til Lahme, Jens Kofods Gade 1 st tv, 1268 Kbh K,, Att.: DBA IG
Det er vigtigt at I på dette produkt ikke sætter stickers med tilmeldingsnumre eller andet på.
Vær obs på, at produkter til Dommer Julia Lahme skal sendes til samme adresse. I må gerne sende det i en pakke, men der skal være to adskilte poser/kasser i forsendelsen og pakkerne skal være tydeligt mærket til modtageren: DBA IG og Julia Lahme. Har I spørgsmål til dette så skriv til info@lahme.dk.
Ønsker du ikke at dit tilmeldte produkt vises på Danish Beauty Awards Instagram, da skriv det venligst i tilmeldingsteksten eller meddel venligst dette på adm@danishbeautyaward.dk.
HUSK at angive de @tags og #hashtags, som du gerne vil have anført.
Beautyformidlernes Pris (tidl. Influencers’ Choice Award) skal vælges som kategori ved tilmeldingen. Ved at klikke denne kategori af, da tilkendegives det, at man gerne bidrager med produkter til vurdering hos Influencer-panelet. Influencer-panelet består af en række danske beautyformidlere, der alle skriver om skønhed. Dommerpanelet vil udpege de nominerede og derefter bede leverandørerne sende produktet til gruppen af beautyformidlere (9 ekstra produkter). Beautyformidlere vil udpege en vinder af kategorien.
Matas uddeler sin egen pris i 2025. Yderligere information om nominerede i denne kategori vil følge snarest muligt.
Ja. Du behøver ikke være leverandør. Også forbrugere kan indstille fx til Årets Ildsjæl. Leverandører kan også tilmelde en forhandler, salon eller en klinik – det behøver ikke være butikken/salonen/klinikken selv.
Alle dommere modtager og tester de tilmeldte produkter. De vurderer alt individuelt. Dommerpanelet mødes og drøfter alle produkter i løbet af perioden november 2024-januar-april 2025. Dommerne er underlagt etiske retningslinjer, og de vil altid skulle oplyse på forhånd, hvis de har kommercielle interesser i særlige brands eller produkter. I tilfælde af fx stemmelighed, hvor en dommers interesseprodukt indgår, vil dommeren blive frataget sin indflydelse på afstemningen. Dommerne kan benytte andre personer (vi kalder dem ’skyggetestere’), der er i målgruppen for et produkt, til at teste, men dommerne vil altid selv skulle kunne viderebringe vurderingen på dommermødet. Læs mere om etik her.
3-5 dommere vil indledende besøge behandlingsstedet, teste og vurdere. De deler derefter deres bedømmelser med resten af panelet. Bliver behandlingen blandt de 5 nominerede vil flere dommere teste behandlingen. En skønhedsbehandling kan både være en holistisk well-being behandling, men også en effektiv, maskinel behandling. Dommerne tager i deres vurdering højde for mål og formål med behandlingen. Behandlinger og steder behøver ikke være fra 2024.
Alle leverandører får dommernes feedback, hvis de beder om det (adm@danishbeautyaward.dk). Alle vinderne modtager en begrundelse ved awardshowet, som de gerne må bruge i markedsføringen.
Nej – ikke hvis man bliver nomineret eller vinder. Alle produkter, som bliver nomineret, må gerne profilere sig med at være nomineret i den specifikke kategori, hvor man optræder blandt de 5 nominerede (enkelte kategorier har flere nominerede). Det er muligt at anvende Danish Beauty Awards nomineret-logo, der tilhører kategorien og året, i markedsføringen. Som vinder af Danish Beauty Award får man retten til at anvende vinder-logoet for det år, hvor produktet vinder. Logoet kan udelukkende anvendes sammen med det specifikke vindende produkt. Logoet vil altid følge produktet – dvs. hvis produktet skifter distributør eller ejer, da følger logoet det vindende produkt. Logoet må ikke ændres eller forvrænges.
Ja. Nylanceringer, “line extensions” samt relanceringer, der kan betragtes og vurderes på linje med nylanceringer, kan tilmeldes.
Statuetterne, der uddeles i 2025 er til produkter, der er lanceret i kalenderåret 2024. Der kan være en acceptabel gråzone omkring årsskiftet, hvor fx presselancering er sket det ene år, og salget er startet det næste. Behandlinger og steder behøver ikke være fra 2024. Inner Beauty behøver ikke være fra 2024, men de seneste 5 års vindere kan ikke deltage. Årets Klassiker er et ældre, men stadig fantastisk produkt fra før 2024.
Vi vender tilbage med mere info om Årets Forbrugerpris.
Beautyformidlernes Pris skal i 2025 findes i samarbejde med 9 skønhedsskribenter. Produktet skal også være lanceret i Danmark i 2024. Og ja, man skal tilmelde sig kategorien ved at vælge den i tilmeldingsskemaet. Det koster ikke ekstra udover den almindelige tilmelding til produktkategorien. Dog skal man være klar på at sende 9 ekstra produkter til Beautyformidlerne, men produkterne skal kun sendes kun HVIS/NÅR man bliver nomineret.
En beauty accesoory er ikke kosmetik. Det er produkter, der bruges sammen med kosmetiske produkter fx pensler, hårbørster, spejle. I 2025 vil vi overveje at opdele i to, så der uddeles en særskilt pris for Årets Elektriske Beauty Tool, men kun hvis tilmeldingerne tillader det. Det er en elektrisk accessory fx en hårtørrer, et glattejern og lignende.
En funktionel duft er en mood-duft, en roomspray, et duftlys eller lignende, der spreder duften omkring os i stedet for på huden.