FAQ
Her får du svar på oftest stillede spørgsmål.
Se også vejledningen her.
Har du yderligere spørgsmål til tilmeldingen eller brug for hjælp kontakt da venligst Anne-Dorte Mathiesen på adm@danishbeautyaward.dk eller tlf. 22912476.
Tilmeldingen til Danish Beauty Award 20265 åbner umiddelbart efter 30. oktober 2025 og løber indtil lige omkring årsskiftet. Early Bird fristen er 1. december 2025.
Early Bird: 1. december 2025 kl. 23.59
Dommerne skal modtage produkterne efter tilmelding.
Billetsalg til prisuddelingen den 24. april 2026 åbner i starten af 2026
Danish Beauty Award 2026 finder sted den 24. april 2026 i Tivoli Congress Center i København. Det er altid en god huskeregel, at det så vidt muligt er den sidste fredag i april. Eventfesten er rammen omkring uddelingen af Danish Beauty Awards statuetter. Her inviteres branchens leverandører, repræsentanter fra detailhandlen, frisører, kosmetologer, makeupartister, pressen, VIP-gæster sammen med sponsorerne, men beautyinteresserede gæster er også velkomne.
Alle leverandører af produkter i kosmetikbranchen kan tilmelde produkter. Der er ingen krav til, om virksomheden er medlem af brancheforeningen, leverandør til detailhandel eller det professionelle marked. Alle kosmetikprodukter, der er lovligt markedsført og lanceret i 2025 på det danske marked, kan tilmeldes og indsendes til dommerpanelet. Produkterne skal være mærket korrekt og leve op til den gældende lovgivning i Danmark. Klinikker, saloner, spa'er kan altid tilmelde sig og/eller en behandling. Forslag til ildsjæle og klassikere modtages altid.
Danish Beauty Award udgiver et nyhedsbrev ca. 8-10 gange årligt. Skriv dig op og se seneste her.
Alle dommere tester og vurderer alle produkter/behandlinger i løbet af perioden oktober 2025 til april 2026. De nominerede offentliggøres i slutningen af marts/starten af april 2026.
I starten af 2026 vil der blive sendt invitationer ud via nyhedsbrevet med et link til billetsalget via Billetlugen.dk. Man vælger selv pladser i kongressalen efter først til mølle-princippet. Billetterne kommer til at koste i omegnen af kr. 2.000 ex moms og inkluderer show, velkomstdrink, gallamiddag, vin, øl, vand ad libitum, kaffe/te og goodiebag. Billetlugen tager desuden et gebyr.
Ja. Skal du bruge en overnatning fra den 24. til den 25. april 2026 på Tivoli-hotellet, da kan du booke på: tivolihotel@arp-hansen.dk og notere deltagelse i Danish Beauty Award. Værelser til gæster kan tilbydes på individuel booking til 1.195 DKK pr. enkeltværelse / 1.295 DKK pr. dobbeltværelse, så længe det reserverede antal værelser er ledige – derefter kan der bookes til dagens pris. Reservér derfor i god tid. Check in kan foretages fra kl. 15.00 på ankomstdagen. Værelserne skal forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen.
Tilmelding skal ske på hjemmesiden danishbeautyaward.dk - deadline fastsættes snart, men er lige omkring årsskiftet. Produkterne skal være dommerne i hænde umiddelbart efter tilmeldning. Dommernes adresser, vil stå i bekræftelsen, som du modtager efter tilmelding. Send gerne før allersidste frist – helst i løbet af november/december, så dommerne har så lang tid som muligt til at lære produkterne at kende. Der er Early Bird-frist den 1. december 2025.
Tilmelding inden 1. december 2025: kr. 1.980 ex moms pr. tilmelding
Tilmelding efter 1. december 2025: kr. 2.500 ex moms pr. tilmelding
Det koster ikke noget at komme med forslag til Årets Klassiker og Årets Ildsjæl.
Årets Serie koster et separat gebyr udover tilmeldingen til et produkts individuelle tilmelding. Dommerne skal modtage min. 2-3 repræsentative produkter fra en serie eller brand for at kunne vurdere Årets Serie og Årets Nye Brand.
14 stk. Alle 13 dommere i panelet plus juryformand skal modtage de tilmeldte produkter.
I 2026 vil tilmeldte produkter ikke blive vist enkeltvist på Instagram.
Hvis du tilmelder en serie eller et brand, så kan det være OK at sende et repræsentativt udvalg fra serien/brandet – men det er ikke nok kun at sende ét stjerneprodukt som repræsentant, men minimum 2-3 produkter, som viser seriens/brandets kvaliteter bredt.
Du behøver ikke sende noget, hvis du har tilmeldt en behandling eller et sted, men det er muligt at sende et kort, et brev med en beskrivelse af, hvordan du ønsker dommerne kommer og tester behandling/sted. Hvis du ikke sender noget fysisk, så kan du sende en mail med information til dommerne. Du kan også i selve tilmeldingsformularen skrive, hvordan dommerne skal kontakte jer for at teste.
Inner Beauty skal sende 7 produkter til ekspertpanelet.
Pdf med dommernes adresser findes her, og pdf med Inner eksperters adresser findes her.
Produkterne skal sendes til alle i dommerpanelet plus juryformanden fra Danish Beauty Award. Adresser på dommerne kan findes her, så snart panelet er på plads til DBA 2026 – og samme med Inner Beauty-ekspertpanelet.
Send venligst ikke produkter til en pakkeshop.
Du behøver ikke sende noget, men det er muligt at sende et kort, et brev med en beskrivelse af, hvordan du ønsker dommerne kommer og tester behandling/sted. Hvis du ikke sender noget fysisk, så kan du sende en mail med information til dommerne. Du kan også i selve tilmeldingsformularen skrive, hvordan dommerne skal kontakte jer for at teste.
Du vil modtage en faktura fra Danish Beauty Award på separat mail fra vores økonomisystem. Endelig bedømmelse af det tilmeldte og eventuel nominering vil først kunne ske ved registrering af indbetalingen. Angiv såfremt der er særlige forhold, der skal tages højde for bl.a. PO-nummer og særlig faktura-adresse. Det er ikke nødvendigt at vente på fakturaen før fremsendelse af produktet til dommerne. Send gerne produktet af sted med det samme, så dommerne kan gå i gang med at teste og vurdere.
I tilmeldingsskemaet kan man skrive en ultrakort beskrivelse på max 250 tegn med mellemrum. SoMe-teksten kan være den samme, men husk jeres @ og #!
Ja, hvis det bliver nomineret.
HUSK at angive de @tags og #hashtags, som du gerne vil have anført.
Ja. Du behøver ikke være leverandør. Også forbrugere kan indstille fx til Årets Ildsjæl. Leverandører kan også tilmelde en forhandler, salon eller en klinik – det behøver ikke være butikken/salonen/klinikken selv.
Alle dommere modtager og tester de tilmeldte produkter. De vurderer alt individuelt. Dommerpanelet mødes og drøfter alle produkter i løbet af perioden oktober 2025-januar-april 2026. Dommerne er underlagt etiske retningslinjer, og de vil altid skulle oplyse på forhånd, hvis de har kommercielle interesser i særlige brands eller produkter. I tilfælde af fx stemmelighed, hvor en dommers interesseprodukt indgår, vil dommeren blive frataget sin indflydelse på afstemningen. Dommerne kan benytte andre personer (vi kalder dem ’skyggetestere’), der er i målgruppen for et produkt, til at teste, men dommerne vil altid selv skulle kunne viderebringe vurderingen på dommermødet. Læs mere om etik her.
3-5 dommere vil indledende besøge behandlingsstedet, teste og vurdere. De deler derefter deres bedømmelser med resten af panelet. Bliver behandlingen blandt de 5 nominerede vil flere dommere teste behandlingen. En skønhedsbehandling kan både være en holistisk well-being behandling, men også en effektiv, maskinel behandling. Dommerne tager i deres vurdering højde for mål og formål med behandlingen. Behandlinger og steder behøver ikke være fra 2025.
Alle leverandører får dommernes feedback, hvis de beder om det (adm@danishbeautyaward.dk). Alle vinderne modtager en begrundelse ved awardshowet, som de gerne må bruge i markedsføringen.
Nej – ikke hvis man bliver nomineret eller vinder. Alle produkter, som bliver nomineret, må gerne profilere sig med at være nomineret i den specifikke kategori, hvor man optræder blandt de 5 nominerede (enkelte kategorier har flere nominerede). Det er muligt at anvende Danish Beauty Awards nomineret-logo, der tilhører kategorien og året, i markedsføringen. Som vinder af Danish Beauty Award får man retten til at anvende vinder-logoet for det år, hvor produktet vinder. Logoet kan udelukkende anvendes sammen med det specifikke vindende produkt. Logoet vil altid følge produktet – dvs. hvis produktet skifter distributør eller ejer, da følger logoet det vindende produkt. Logoet må ikke ændres eller forvrænges.
Ja. Nylanceringer, “line extensions” samt relanceringer, der kan betragtes og vurderes på linje med nylanceringer, kan tilmeldes.
Statuetterne, der uddeles i 2026 er til produkter, der er lanceret i kalenderåret 2025. Der kan være en acceptabel gråzone omkring årsskiftet, hvor fx presselancering er sket det ene år, og salget er startet det næste. Behandlinger og steder behøver ikke være fra 2025. Inner Beauty behøver ikke være fra 2025, men de seneste 5 års vindere kan ikke deltage. Årets Klassiker er et ældre, men stadig fantastisk produkt fra før 2025.
Vi vender tilbage med mere info om Årets Forbrugerpris, hvis den også er en kategori i 2026.
En beauty accesoory er ikke kosmetik. Det er produkter, der bruges sammen med kosmetiske produkter fx pensler, hårbørster, spejle. I 2026 vil vi igen overveje at opdele i to, så der uddeles en særskilt pris for Årets Elektriske Beauty Tool, men kun hvis tilmeldingerne tillader det. Det er en elektrisk accessory fx en hårtørrer, et glattejern og lignende.
En funktionel duft er en mood-duft, en roomspray, et duftlys eller lignende, der spreder duften omkring os i stedet for på huden.